Buitenschoolse opvang

Kindcentrum Voorburg Midden | Casa Mia is gevestigd in de Professor Casimir basisschool in Voorburg Midden en heeft uiteraard een nauwe samenwerking met deze school. Deze samenwerking komt terug in het gezamenlijk gebruik van ruimtes en materialen maar ook in de overdracht tussen opvang en school. Casa Mia biedt opvang voor de leerlingen van de Professor Casimirschool.

Deze opvang is voor 4 tot 8 jarigen en kenmerkt zich door verschillende speelhoeken, zoals bouw-, winkel- en poppenhoek een verkleed- en een keukenhoek. In het gebouw is het licht en ruim. Zowel binnen als buiten is er veel speelruimte.

De naschoolse opvang beschikt over een groepsruimte, een ruime speelhal en een gezellige eetkeuken voor de kookactiviteiten. We maken gebruik van de aula en het speellokaal van de basisschool. Voor de kinderen die hun huiswerk maken zorgen we voor begeleiding en een rustig plekje.

Buiten kunnen de kinderen heerlijk spelen op de grote buitenspeelplaats met grote zandbak, klimhuisje met glijbaan, tafeltennistafel en buiten theater. In de nabije omgeving zijn meerdere parken waar we geregeld naar toe gaan.

Zwemles

Tijdens de uren van de naschoolse opvang kan uw kind zwemlessen (diploma A t/m C) volgen! Op maandag en dinsdag, van 17.15 tot 18.00 uur. De zwemlessen worden gegeven door een instructeur van Sportfondsen bij zwembad Forum Kwadraat in Voorburg. Er gaat altijd een medewerker van Vlietkinderen mee met de kinderen naar de zwemles.
Wanneer u bij aanmelding aangeeft dat uw kind de naschoolse opvang van Vlietkinderen bezoekt, ontvangt u 50% korting op het inschrijfgeld!

Zie ook:
Casa Mia